Cel szkolenia
Narzędzia i metody zarządzania jakością i doskonalenia procesów
Uczestnicy szkolenia poznają i uczą się praktycznego wykorzystania narzędzi i metod zarządzania jakością, a także doskonalenia procesów z wykorzystaniem służących do tego narzędzi. Poznają stare i nowe narzędzia zarządzania jakością, metody kreatywnego rozwiązywania problemów oraz techniki RCA.
Korzyści ze szkolenia
- Znajomość narzędzi i metod zarządzania jakością.
- Umiejętność doboru odpowiednich narzędzi i technik do problemu.
- Umiejętność praktycznego zastosowania narzędzi i technik zarządzania jakością.
- Umiejętność rozwiązywania problemów z wykorzystaniem poznanych narzędzi i technik.
- Umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów.
Profil uczestników
Pracownicy działów zarządzania jakością, kierownicy, specjaliści jakości i produkcji, kontrolerzy jakości, pełnomocnicy, a także wszystkie osoby zainteresowane tematyką zarządzania jakością i narzędzi oraz technik zarządzania jakością i rozwiązywania problemów jakościowych.
Warsztaty i ćwiczenia
Wiele ćwiczeń praktycznych ze starych i nowych narzędzi oraz technik kreatywnych.
Program szkolenia
Narzędzia i metody zarządzania jakością i doskonalenia procesów
- Systematyka narzędzi i technik zarządzania jakością
- Pojęcie jakości i jego podstawowe składniki
- Cykl PDCA a metody i techniki zarządzania jakością
- Technika burzy mózgów jako podstawowa metoda generowania pomysłów
- Menedżerskie techniki organizacji zespołów:
‐ praca zespołowa,
‐ koła jakości,
‐ zespoły zadaniowe - Siedem klasycznych narzędzi zarządzania jakością
‐ mapa procesu,
‐ diagram Ishikawy,
‐ analiza Pareto-Lorenza,
‐ histogram,
‐ wykres korelacji,
‐ arkusz zbierania danych,
‐ karty kontrolne (podstawy) - Siedem nowych narzędzi zarządzania jakością:
‐ diagram pokrewieństwa,
‐ diagram zależności,
‐ drzewo decyzyjne,
‐ diagram macierzowy,
‐ macierz analizy danych,
‐ diagram strzałkowy,
‐ karta planowania procesu decyzyjnego - Metody analizy przyczyn źródłowych – Root Cause Analysis
‐ wykorzystanie wybranych narzędzi zarządzania jakością w identyfikacji przyczyn źródłowych - Podstawowe metody statystyczne w zarządzaniu jakością:
‐ statystyki opisowe,
‐ analiza graficzna danych: scatter plot, histogram, diagram korelacji - Kreatywne metody generowania pomysłów i rozwiązywania problemów:
‐ warianty burzy mózgów,
‐ MetaPlan,
‐ mapa myśli,
‐ metoda Walta Disneya,
‐ metoda 6 kapeluszy de Bono
CERTYFIKAT
Rejestrowany Certyfikat LQcert potwierdzający zdobyte kompetencje w zakresie narzędzi i metod zarządzania jakością i doskonalenia procesów, wydawany przez Lynsky Solutions.
FORMA SZKOLENIA
Warsztatowa: połączenie zajęć teoretycznych oraz licznych ćwiczeń praktycznych
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
16 godzin – 2 dni po 8 godzin
TRENER
To szkolenie poprowadzi trener Kuba lub Marek. Sprawdź ich doświadczenie tutaj: Specjaliści Lynsky Solutions